۲۷.۷.۸۸

حدیث نفس

0 - به چند تا از دوستان تنگ تان* زنگ بزنید و از آنها بخواهید هر کجا هستند با کارت ملی خودشان را به اصفهان برسانند تا آنجا همدیگر را ببینید.
1 - خودتان هم کارت ملی تان را بردارید و راهی شوید، آنجا یک راست بروید میدان انقلاب و به ایستگاه دوچرخه های کرایه ای کارت ملی را تحویل داده و یک عدد دوچرخه ی سبز رنگ بردارید و دور تا دور شهر را (میدان نقش جهان، کاخ و پارک هشت بهشت،کاخ چهلستون، کلیسای وانک، محله ی جلفا و ارمنیها، خیابان خواجو و ...) رکاب بزنید، هنگام رکابیدن و لذت بردن، از اطراف و اکناف صداهایی به گوشتان می رسد که : دوچرخه مفتی ، دوچرخه کرایه ای و قس علی هذا ، به هیچتان حسابشان نکنید.
2- زاینده رود همچنان خشک است، اما زیر قوس پلهای خواجو و سی و سه پل خبرهای خوبی هست، مخصوصن اگر نزدیک غروب پنج شنبه یا جمعه باشد، اگر به گلپا و بنان و شجریان و دم و دستگاه آواز کلاسیک علاقمندید پل خواجو جای شماست، اگر هم با شنیدن صدای محسن یگانه و چاووشی و بروبکس جدید حالتان حول می شود بروید سی و سه پل آنجا بساط گیتار و امثالهم فراهم است. اگر هم با هر دو حال می کنید دوچرخه وسیله ی نقلیه ی خوبی برای تردد میان این پلهاست.
3- یک وعده غذای ظهر یا شبتان را به بریانی اختصاص دهید، خوشمزه نیست ، اما خوب به هر حال فقط در اصفهان پخت می شود و شما از این پس می توانید ادعا کنید بریانی هم خورده اید.
4 - سعی کنید حتی اگر به شهر محل زندگیتان هیچ ریلی نمی رسد برای رفت یا برگشت یا هر دو، حتمن قطار را یکجای سفرتان بگنجانید که این وسیله ی نقلیه ی دراز و با حال حتی اگر شما را از خانه دور هم بکند ضرر نکرده اید.
5 - اگر اصفهان دوستی دارید که خانه دارد و می تواند شما را چند روز تحمل کند، قدرش را بدانید، حتی اگر چایی خانه اش خوش طعم نباشد.
تعطیلات چند روز قبل من اینطوری گذشت و لذت ناک شد.

* : غیرگشاد

۶ نظر:

جواد گفت...

ما هم لذت کوب شدیم با این توصیف
به زودی سفرم را قلمی می کنم

ناشناس گفت...

اون تماس هم لذت ناک بود یا رید تو حالتون...؟؟؟
بهر حال خواستم بگم یه شوخی بود...

صدرا گفت...

جواب به ناشناس بالایی :
فالواقع به هیچ کجایمان حسابش نکردیم، اما خداییش لهجه ت خیلی ضایع بود، اگه تهرونی یه فکری براش بکن.

فریاد گفت...

درود
جالب بود گزارشی که دادی،با حال نوشتی
البته در مورد چای هنوز هم معتقدم شما در اشتباهید...باشد که از اشتباه به در آیید.

نفیسه گفت...

:) کلآ خوش به حالتون. تازه فهمیدم این وبلاگ شماست. من یه خورده خنگم. از جواد بپرسی میگه برات!
اصفهانمون میاد الان. به شدت.

ناشناس گفت...

مشخص بود به هیج کجایتان نگرفتین،مخصوصا شما!!!!!