۲۹.۴.۹۰

جایزه یک میلیونی

از جایی به اسم سرای روزنامه نگاران ایران زنگ زدن روزنامه که من برنده جایزه فصل گزارش نویسی شدم، سرای روزنامه نگاران وابسته به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است، بعد از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد ارتباط روزنامه نگاران این طرفی با وزارت ارشاد و جشنواره ها و جوایزشون کم کم قطع شد. در زمان رامین وضع به بدترین شکل ممکن رسید و پس از او مدیر جدید که من اسمش را نمی دانم ، گویا برنامه های زیادی برای اصلاح وجه این معاونت انجام داده، راه اندازی این سرا و جایزه فصل هم فکر می کنم در همین راستا باشد.
البته هنوز هم کسی از بچه ها تمایل ندارد در جشنواره ها و جوایزی که ارشاد برگزار می کند شرکت کند، برای بردن جایزه سرای روزنامه نگاران که قرار است در هر فصل از سال برترین های مطبوعات و رسانه ها را انتخاب کند قرار نیست تو اثری از خودت را به دبیرخانه جشنواره بفرستی، هیئت داورانی که سرای روزنامه نگاران انتخاب کرده خودشان همه روزنامه ها و خبرگزاری های رسمی کشور را رصد می کنند و برترین ها را انتخاب می کنند.
اول فکر نمی کردم مبلغ این جایزه چیز چشمگیری باشد، اما اینطور که از یکی از دوستان شنیدم جایزه نفر اول یک میلیون تومان است که البته برای زوجی که تازه استارت یک زندگی دو نفر را زده اند کمک امیدوار کننده ای هست. اگر چه اسم جایزه کمک هزینه سفر به حج است اما طبیعتن اگر من برنده این جایزه شده باشم فعلن برنامه ای برای رفتن به عربستان ندارم. در زندگی زخمهای زیادی هست که این یک میلیون تومان می تواند خوبشان کند. از جایزه های دوم و سوم این برنامه هم خبر ندارم ولی من برای اولی می روم.
الان ساعت 2 هست و دعوتنامه برای ساعت 3 امروز چهارشنبه 29 تیر ماه 1390 ، برم ببینم جریان چی هست و من چندم شدم.
حقیقتن از این نوع داوری خوشم آمده که هیئت داوران خودشان رأسن یک گزارش از شما را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کرده و بعد زنگ زده و به شما خبر بدهند. اگر شما هم مثل من عاشق روزنامه نگاری باشید از این نوع برگزیده شدن خوشحال می شوید.
- دوست و عکاس خوب اسحاق آقایی هم برای یکی از عکس هاش که در یکی از گزارش ها کار شد به عنوان عکاس برگزیده انتخاب شد که امروز من به نمایندگیش جایزه را تحویل می گیرم.
- لینک گزارش من که برگزیده شده با این تیتر: جاي خالي موزه ملي ايران در ميان برترين موزه هاي جهان
- لینک گزارشی که عکس اسحاق در آن کار شد و به عنوان عکس برگزیده انتخاب شد با این تیتر: سوخت ارزان به روستانشينان جنگلي داده شود
ساعت 8 بعد از جشنواره: طبیعتن اول شدم و جایزه سفر یک میلیونی را بردم، حالا دارم خودم را آماده می کنم که آیا برم... آیا نرم ، البته عربستان نه ها، گرمه بابا، نهایتش میرم همین امامزاده صالح !
معاون وزیر توی مراسم هم توصیه کرد برای خبر نویسی قرآن را الگوی خود قرار دهید، به قرعان! اینجا را ببینید.
لینک اسامی کامل برنده ها هم اینجا

هیچ نظری موجود نیست: